180 knyck

Två veckor har bara rusat fram sedan jag började jobba efter semestern. Det är hektiskt och intensivt. Det är inte så lätt att bara arbeta 3 timmar om dagen och ibland känns det som jag gör lika mycket på tre timmar som jag annars gör på det dubbla. Det är svårt att begränsa helt enkelt.

Barnen är tbx på dagis och Téa har börjat på nya avdelningen på riktigt nu - en avdelning med bara 4--5-åringar. Gabbe är lite avundsjuk för han får gå kvar på den gamla avdelningen, men när det väl kommer till kritan är han ganska nöjd och han är äldst bland barnen där och får vara stor och duktig pojke. Han har äntligen slutat med blöja också, vilket är ett STORT framsteg och han är så stolt.

Annars händer inte så mycket. Jag drömmer om en utlandsresa till varmare land, helst sådär i januari/februari när det är som gråast och tristast här i Sverige. Vi får väl se om de drömmarna kan infrias.


Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, vem vill inte på utlandsresa? Men det blir det nog inte än på länge för oss ;)

Kram

Postat av: Annelie

Later som en bra plan. NZ ar ju fint i januari/februari... :)

2009-08-16 @ 02:14:08
URL: http://swewi.wordpress.com/
Postat av: M

Ja utlandsresa drömmer jag också om! Och när en kompis igår frågade om jag skulle med till Thailand, planet går 11 december, så sved det i hjärtat när jag behövde tacka nej. Det är mitt i värsta tentaperioden så det är bara att glömma. Utlandsresor på vintern blir det nog inte för mig nu de kommande tre åren eftersom tentorna ofta ligger ivägen. Men men, när man pluggar och är fattig student så har man ändå inte råd :) Får ta igen det senare helt enkelt. Så om du åker får du ta mycket bilder så vi som är hemma med solabstinens iaf får se lite sol och hav :)

Kram

2009-08-16 @ 14:07:41
URL: http://vardagochtrams.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback