Nappar - ett minne blott



Nu har Gabbe också slutat med napp. Det gick lika smidigt som med Téa. Det var helt enkelt så att han tuggade sönder napparna och han fick slänga dem en efter en och jag förklarade att jag inte kommer att köpa några nya nappar. En dag var de helt enkelt slut. Han letade en lång stund i kökslådan där vi brukade förvara dem och konstaterade att det fanns inga fler.

Det var inga problem att somna för honom, även om "pluggen" har varit effektiv att få honom att vara tyst, däremot så gnydde han precis när han vaknat på morgnarna men en slurk vatten hjälpte att avleda.

Nu är det bara blöjorna kvar.. Han visar absolut inget intresse för potta/toa så jag hoppas att han blir torr under sommaren iaf. Sen ska jag slänga det där rangliga, lappade och lagade skötbordet all världens väg. Det har varit jättebra, men det har använts av fyra barn innan mina och kanske var det redan använt av fler innan dess så det är helt utslitet.



Jag blev utmanad av
ÅsaF att berätta sju personliga sanningar om mig.

1. Jag har fobi för sopbilar - tänk en varm sommardag, en sopbil sveper förbi med sin äckliga odör... YACK!
2. Innan jag flyttade till hus så tyckte jag att renovering och trädgård var riktigt kul.. det försvann. ;) Fast hus & trädgård är ändå väldigt härligt.
3. Från det jag var 14 så hade jag bestämt att aldrig någonsin skaffa barn. Jag gillade inte barn speciellt och förstod inte tjusningen med bebisar. Sedan träffade jag Nicolas och kom på bättre tankar. Vilken tur!! Jag önskar bara att någon hade talat om för mig långt tidigare hur fantastiskt det är att få egna barn.. men den kärleken är svår att beskriva.
4. Jag längtar efter sommaren på ett sätt som jag aldrig gjort tidigare.. Det har varit en tuff höst och vinter.
5. Jag har varit tvungen att reducera mitt kaffeintag till en kopp om dagen. Jag är sugen på minst två till men håller mig i skinnet... men suktar och hoppas att jag kommer kunna dricka lite mer i framtiden.
6. Jag är livrädd för vinterkräksjukan, så dåligt man mår innan man spyr är så jäkla läskigt.
7. Jag prenumererar på norovirusrapporter från Smittskyddsinstitutet för att se statistik över vinterkräkisenn så att jag vet när jag ligger risigt till och när det är lugnare.

Jag utmanar:
Sju frivilliga personer. Min snorfyllda hjärna orkar inte tänka ut några själv nämligen så vem som helst som känner sig manad får anta utmaningen.


Information till de utmanade:
1.Länka till den som utmanade dig.
2.Berätta sju personliga sanningar om dig själv
3.Utmana sju personer i slutet av ditt inlägg
4.Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så de uppmärksammar att de blivit utmanade

 


Kommentarer
Postat av: emelie

så härligt att vara av med napparna. här jobbar vi med mantrat "när man är fyra år så slutar man med napp" och nu börjar det närma sig.

och jättefina layouter du gjort nedan.

kram

Postat av: Maritha //Dilorf

Vilken härlig bild... :D Bianca vägrar släppa nappen, men så är hon ju bara 2½ åxå.. Alla mina andra 3 har väntat till 4-års dagen "nu är jag stor!"..

Blöjorna är ett annat kapitel. Här tar hon gärna av sig blöjan själv i tid och otid. :D "Jag pissar på mig" skriker hon och rusar genom huset.. Medan hon andra gånger kan stå helt lugnt och säga "nu har jag visst kissat" De är lite söta de små..

2009-02-15 @ 21:03:51
URL: http://dilorf.frolid.eu
Postat av: Milla

Så skönt att vara av med napparna! Fast de blir så stora direkt då barnen... tycker jag. För att inte tala om när de slutar med blöja... jisses. Mina är 5 och 7½ år redan... Sentimental

2009-02-16 @ 12:38:04
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Karolina (karehed)

De är ju för söta där de sover! :) Hos oss får nog nappen hänga med ett tag till och så även blöjorna. Han vägrar att sitta på pottan.



LO om där Téa dansar är så härlig. Man riktigt ser hur det svänger!



Kram Karolina

2009-02-16 @ 13:29:50
URL: http://karolinasscrapblogg.blogspot.com
Postat av: ÅsaF

Heja Gabbe och finurliga mamman! :-) Kul att du antog utmaningen! Kramis

2009-02-16 @ 19:29:36
URL: http://asaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback