Dalsland 09 del II - plötsligt händer det...

Plötsligt händer det! Att jag får mottagning på det mobila bredbandet och kan blogga.. knappt så jag kan läsa mejlen det går helt hopplöst segt. Ni som var med på blipp-blopp-tiden när man fick sitta och ringa upp via modem... ni minns... SÅ är det. Stenåldern..

 

Plötsligt händer det nr 2 - idag vid 18-tiden slutade det plötsligt att regna. Hurra!!! Nu har det regnat sedan i onsdags, såväl dag som natt, så ett litet uppehåll var varmt välkommet. Mulet men uppehåll.

 

Idag var vi på barnteater! I en ladugård ombyggd till en teater – mitt ute i ingenstans på landet gavs föreställningen ”Fru Petrine Sörensen”. Det handlade om fru Petrine, en hund, en pojke och brevbäraren som i slutändan alla fick en vän.... för att göra en timmes rolig historia kort. Vi skrattade allihop men frös. Trots ordentligt med kläder så blir det kallt när det regnar och blir så rått med bara 13 grader varmt. Ungarna älskade det och frågade när vi åkte hem, efter en vända till Håverud och Melleruds centrum, om vi skulle åka till nästa teater.

 

 

 

Igår var vi till tomtemuséet. Verkligen ingenting att betala sig in för... det var mest en shop, utställningsdelen var liten och hur tråkig som helst. Gabbe däremot var obetalbar. En vacker målning satt upphängd och Nicolas sa ”Gabbe - look baby Jesus”. Gabbe svarade ”No daddy – nakenfis”. :D

 

 

 

Nu börjar aktiviteterna tryta såvida det inte blir uppehåll och lite varmare, vi har spanat in roliga lekplatser och Bengtsfors har vi ännu inte varit till. Efter middagens kycklingsspett med tzatziki så kan jag inte låta bli att drömma mig bort till Grekland en smula, vi får hoppas på Lottovinst i afton... fast vinner jag 123 miljoner (eller vad som nu står på spel ikväll) så tror jag att en sväng till Florida skulle vara en bra motvikt till Sveriges skitväder.

 

 

 

Gabbes semesterkostcirkel – hamburgare, pommes frites och fanta. Man förstår varför barnmenyerna på restaurangerna är så korta, köttbullar, pannkakor och hamburgare – barn kan leva på det i oändlighet utan att tröttna.

 


Kommentarer
Postat av: Sofia/Jozie

Hihihihi, nakenfis var ju sant!!! Vad duktiga ni är som aktiverar er och gör roliga saker med barnen på semestern!

Kram, Sofia

Postat av: ÅsaF

Wohoooo! Hoppas uppehållet hållit i sig! Det har faktiskt mest regnat på nätterna här i Gbg senaste dagarna...helt okej :-) Jag trivs ju med den svalare temperaturen ett tag nu, men det är ju trist när det blir på semestern som för er... :-/ Låter som ni hittar många guldkorn att aktivera er med trots allt! :-) Kram!

2009-07-12 @ 10:39:45
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: Karolina (karehed)

Så roligt att få läsa om era semesteräventyr. Gabbe kommentar är ju bara för söt :)

Kram Karolina

2009-07-12 @ 11:41:09
URL: http://karolinasscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback