Dalsland 09 del III

Det blev inte 123 miljoner på Lotto i lördags så det blir inget Florida.. men men, vi har haft ganska trevligt ändå i Dalsland idag mellan skurarna. :)

Ångbåtsturen var nog det barnen tyckte var allra häftigast idag, de fick sitta i kaptenens knä och köra, de var mäkta stolta, men Gabbe hade svårt att koncentrera sig för ångmaskineriet i båten som tuffade och fräste var så fascinerande.





Turen gick från Håverud till Hantverkshuset och i Hantverkshuset blev vi kvar en stund för att sedan åka till konstmuséet som visade sig vara stängt på måndagar. Vi tog vägen om Café Fjärdingen - ett mysigt ställe med hembakat på riktigt, egna teblandningar och bara sådär genuint och trevligt. Kristallkronan som hänger över bordet syns inte på bilden, men den tyckte Téa var väldigt vacker... som diamanter.





Utanför fiket kunde barnen leka av sig lite i en klätterställning - en kvart hann de med innan det började regna igen.





Varje dag åker vi förbi dessa söta kalvar, idag var de så nära att jag kunde plåta dem. Jo, jag blir sådär löjlig och måste prata lite med dem varje gång också med ljus mammaröst. Korna var nästan lika söta som kossorna på Jersey.



Nu börjar aktiviteterna tryta eftersom regnet inte vill ge med sig och imorgon siktar vi på att åka hem.

Kommentarer
Postat av: ÅsaF

Åh så mysigt ni verkar ha det! Jag är imponerad över hur mkt ni hittat på trots vädret! :-) Hoppas vi kan ses nåt snart när ni har landat hemma...saknar och längtar! Kramkram

Postat av: madeleine

så härligt ni verkar ha det, trots allt regn. när jag bodde i spanien, hade jag turen att ha en privat sjukförsäkring och det innebar bl a att jag fick en väldigt bra neurolog som gick igenom det mesta och som vågade prova ut mediciner på mig. här ska det bitas ihop, slappnas av, och ta smärtan som den kommer... men tensen och maxalt och arcoxia, gör att vardagen fungerar. kram.

2009-07-13 @ 22:13:18
URL: http://maddesigno2.blogspot.com
Postat av: Sara

Barnen kommer iaf minnas denna resa. Vad ni har hunnit med mycket roliga saker!!

2009-07-14 @ 10:49:19
URL: http://drullputta.blogspot.com
Postat av: Anki

Klart man måste prata med kossorna! Det är fullkomligt normalt. Sitter här och skrattar åt söta Gabbes kommentar om Jesus på tavlan.

2009-07-14 @ 19:46:29
URL: http://skapatavanki.blogspot.com
Postat av: malin

ojoj - har jag missat nå't eller? ler hrä får man läsa ikapp förstår jag, vad mycket mysigt ni har hittat på - och vilka härliga bilder vännen, verkar vara en underbar semester! hoppas att ni får det fortsatt fint och härligt och bra och kul och... ja du vet kramar

2009-07-14 @ 22:46:43
URL: http://mallafors.se
Postat av: Sofia/Jozie

Hihihihi, såklart man måste prata lite med små söta djur! :D

Förstår helt och fullt att aktiviteterna börjar tryta! Tycker att ni har hunnit med otroligt mycket spännande saker!

Kram, Sofia

2009-07-16 @ 00:35:10
URL: http://sofiascrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback