Gabbe hos tandläkaren & musikal

Igår var Gabbe hos tandläkaren, eller snarare hos en sköterska på 3-årskontroll av tänderna. Téa följde med för att hon ville visa Gabbe hur man skulle göra... Det var inga problem, han klarade det galant, men Téa fick också följa med på en tur i "helikopterstolen". "Hokus pokus nu åker vi upp. Hokus pokus nu åker vi ner" sa hon och barnen skrattade. Jag var fascinerad över hur hon verkligen lekte fram hela undersökningen och hur hon fick med sig Gabbe under hela undersökningen. Det är verkligen skillnad på hur det var för 30 år sen...



Han hade Pippi Långstrumps-starka tänder och fick en liten glittrig gummiödla för att han varit så duktig och gapat. Han har stora mellanrum mellan tänderna och alldeles flata ytor så risken för att det ska bildas karies är minimal. Nu behöver han inte komma tillbaks förrän han är 4½.

En ny tandborste köpte jag, med Nalle Puh på och han borsta Molly Mus tänder med den när det var läggdags. Han har fått ta mig sig Molly Mus hem från dagis, precis som Téa fått göra. Det får nog bli ett minialbum om det äventyret också.



I förra veckan var jag på en musikal som barnens kusin Felicia var med i. Tror att det var årskurs 7-9 och jisses vad duktiga de var! Riktiga stjäror på scenen allihop och superduktiga på att sjunga. 3 andra av barnen känner jag till från grannskapet och för att de är kompisar med Felicia så det var ju såklart extra kul.
Det hanlade om Rut i bibeln, om att stå upp för det man tror på. Det var både i dåtid och applicerat på nutid.




Kommentarer
Postat av: malin

javisst är det skillnad på tandläkaren nu och då (för hundra år sedan när vi var små...) - min skräck sitter i än idag och jag blir så lycklig när jag ser att mina barn inte alls har några problem med att gå till tandläkaren :) härligt med musikal, musikunderhållning är det bästa man kan få i sig... ;) och extra kul när det är ungdomar! kram på dig vännen, hoppas du mår ok... :) kramar

Postat av: M

Ja, längtar efter att få sätta igång med det nya paketet! Var massor av fina saker :) Vilken gullig liten kille! Måste varit spännande för Molly Mus att få följa med till tandläkaren :)

Kram

2009-05-06 @ 09:09:50
URL: http://vardagochtrams.blogspot.com
Postat av: LottaM

Hi hi, vilken sötnos i tandläkarstolen. Visst är det en mysko känsla att vissa saker inte ändrar sig alls från när man själv var liten. Allt är bara lite mer digitaliserat nu hos tandläkaren men stolen åker upp och ner som vanligt :-)



Hoppas allt är bra med er alla.



Kram Lotta

2009-05-06 @ 21:18:12
URL: http://lottamaun.blogspot.com/
Postat av: Emma

Vad skönt att det gick bra hos tandläkaren! Har själv lite tandläkarskräck. Avskyr när de tänder den där hemska strålkastaren rätt i ansiktet. Har dock inget minne av att jag varit med om något hemskt...

Kram

2009-05-08 @ 09:04:25
URL: http://pysslare.blogspot.com
Postat av: Eva-Lena

Ha en trevlig helg.

Kram

2009-05-08 @ 20:41:01
URL: http://www.evalena.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback