Pinsamma sanningar från barn...

Japp, nu har det börjat... Nu är Téa i den där åldern där hon lägger märke till ALLT och där allt som frångår det normala i hennes värld måste kommenteras.

Situation:

Vi är på Ica på hörnet och snabbshoppar lite. En snäll gammal tant med något skrovlig röst tycker att Téa & Gabbe är söta, stannar och pratar en stund med dem och frågar om de är syskon. Jag tycker att det är bra att de stannar till en stund medan jag kollar pålägg i lugn och ro.

Téa ignorerar hennes fråga om syskonskap fullständigt och säger istället "Du pratar som en pojke". "Tycker du det?" Frågar damen vänligt tillbaks: "Jaa!" säger Téa uppriktigt.. medan jag dröjer vid leverpastejen och låtsas att jag inte hör och våndas över vad Téa ska säga härnäst och hon fortsätter helt ologiskt konversationen med "Och jag har en lös tand".

Ska det fortsätta vara såhär pinsamt framöver?!

Tanten skrattade och sedan frågade hon mig till råds över de tre sorter hårspray som finns i affären. Tur att det inte var en surkärring.

Kommentarer
Postat av: malin

fniss ja och du - det kan bli ännu värre... jag har en historia om Linus, Ica och tamponger - men den drar jag inte här... host kram på dig - hoppas du får en underbar helg

Postat av: Sonja

O dessa härliga barn. Åh vad jag önskar att denna uppriktighet och ärlighet som finns hos dem kunde bestå även i vuxen ålder!!!

2009-05-30 @ 09:40:26
Postat av: zornitsa

Hahahahahah vad kul... jag försöker låta bli att tycka att de tär pinnsamt i sådana situationer (och ännu värre) och hoppas på att de "drabbade" förstår hur barn är. Det är härligt trots allt (men visst kan det lbi pinnsamt). trevlig helg!!

2009-05-30 @ 13:12:52
URL: http://zornitsa.blogg.se/
Postat av: Maritha

Ja, Barnen är bara söta ibland och det är tur att inte alla är surisar på stan.. :D



Härliga layouter du har på Gabbe i inlägget innan.. Du är inspiration!



KRAM! Ha en härlig söndag!

2009-05-31 @ 11:52:07
URL: http://dilorf.frolid.eu
Postat av: M

Hahaha vad underbart! :)

Min lilla kusin som är fyra år var med sin mamma på badhus. I omklädningsrummet ställer han sig och pekar på en kvinna och säger högt och tydligt:

"Mamma, kolla vilken stor rumpa den där tanten har!!".

Det är ju inte illa menat utan bara ett konstaterande, men kan tala om att mamman inte var jättestolt över sin son just då :)

Hoppas du haft en bra helg!

Kram

2009-05-31 @ 20:46:23
URL: http://vardagochtrams.blogspot.com
Postat av: Sonja

Vet inte om detta är rätt forum men kom på en rolig historia ursäkta alla som uppskattar detta!

"Mamman åkte tåg med sin son och hade förmanat honom att prata utan utan vara tyst under resan.Om han lovade det skulle han få en tiokrona. Han lovade, men på sätet framför honom satt en väldigt välbystad kvinna med urringad blus. Och när det gått en stund utbrister sonen...Nu struntar jag i tiokronan du måste tala om för mej mamma...Varför har den tanten rumpan fram! Barn är härliga!

2009-06-03 @ 18:58:50
Postat av: Sonja

Ursäkta blev lite fel....ursäkta alla INTE som uppskattar detta!

2009-06-03 @ 19:00:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback