Téas lösa tand


Téa har under ett års tid med jämna mellanrum uttryckt stor rädsla för att tappa tänder. Det började med att en av hennes kusiner tappat en tand och efter det så började Téa drömma mardrömmar om att tappa tänder osv. Vi har tröstat henne och sagt att hon kommer att fylla fem först...

Igår kväll hände det! Téa satt och åt kvällsmat och ropade plötsligt "AJ, det gör ont". Jag trodde att hon bitit sig men sedan verkade det som om hon bitit snett på en tand. Tanden var lös! Téa utbrast "Men mamma, jag är ju bara 4½!!!". Jag visste inte heller att man började tappa tänder så tidigt, men uppenbarligen kunde det vara så. Jag hade inget bra svar till en hysterisk, upprörd, ömsom nervöst gråtskrattande liten tjej. Jag kände mig lika paff som hon och värdelös på att ge något bra svar. Hon somnade helt utmattad av kvällens dramatik.

I morse vaknade hon och sa. "Det är kul med en lös tand". "Jag ska visa alla på dagis".
Hur gick det till? Hur kunde det vända så fort?

På eftermiddagen så kom hon till mig och sa. "Nu måste jag gå på simskola". "Varför då" frågade jag, som har tänkt att hon ska få göra det när hon är sex år. "Jo för det måste man när man har en lös tand, för det gör E på dagis och hon har en lös tand". Ljuvlig logik!

Kommentarer
Postat av: Emilia

Hon börjar bli stor nu... :-) Det var väl det som gick upp för henne under natten och hon upptäckte att det faktiskt känns lite häftigt!

2009-05-28 @ 07:40:12
Postat av: emelie

Så kul att det vände under natten. det är stort att få första lösa tanden.

kram

Postat av: ÅsaF

Charmiga förnuftiga T!! Vilken grej! Hoppas att hon inte får obehag av tanden nu. Kram

2009-05-28 @ 20:05:37
URL: http://asaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback