Fredagsmys




Alltså.. det där med fredagsmys.. det har vi nog aldrig kallat det när jag växte upp. Vi hade myskvällar på helgerna och lördagen var nog mysigare än fredagen. Det mysigaste jag visste var när vi gjorde goda baguetter och drack te, eller när pappa lagade mat och spelade 60-tals hits och jag fick hjälpa till i köket.

Har jag missat nåt? Jag menar det där med fredagsmys?
Det blev ett begrepp för något år sedan för mig och sedan kom ju OLW-reklamen med fredagsmyssången: http://www.olw.se/film/film.asp?movie=fredagsmys

Är det en tradition jag borde lära mina barn?
Vad gör man? Äter tacos till middag och chips eller popcorn i tv-soffan framför familjeprogram?

Téa har bett om att få se pingvinfilmen Happy Feet ikväll.
Så mysa - det ska vi göra. :)


Kommentarer
Postat av: Aase/ängel60

Fredgsmys.. ett begrepp som många använder men jag tror att få tänker på varför....

Jag älskar fredagsmys för det är slutet på veckan, här har vi haft det mysigt ung varannan vecka ;) Näe skojar lite, men när barnen var här var det många år med Tacos o chips sommvar fredagsmys...

NU är det när man får vara hemma o slappa i soffan, som ikväll.......Kramkram Aase

Postat av: Micke

Vad tycker du om onsdagsmys? Eller helt nya måndagsmys? :D

2009-09-18 @ 22:45:06
Postat av: Sara

Ja, lördag var nog mer en myskväll för oss också. Tänk vad allt ändrar sig..

2009-09-19 @ 10:02:30
URL: http://drullputta.blogspot.com
Postat av: Hamstern

Jag tror med att det är 90-talet som kommer på besök med Taco och marängsviss. Alternativt så handlar fredagsmys om att hinna med så många Star Trek rullar från källarens förråd som möjligt? ;-)

2009-09-22 @ 20:00:34
URL: http://betan.se
Postat av: Anna

Vi har infört det hemma hos oss och ALida(dottern) har "lärt" sig att på fredagarna dukar vi lite festligare och lagar mati ihop hela familjen, man får även dricka saft ochså:-)

När jag växte upp var lördagskvällen mer myskväll,lite festligare mat(fläskkarre´eller file´) med tv-underhållning popcorn,saft & salta pinnar...

2009-10-08 @ 12:34:39
URL: http://anna-nazima.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback