Min lilla F:a-gluttare



Det har varit en händelserik vecka för min lilla tjej. I onsdags började hon nollan, eller F:an som de säger.
I torsdags fyllde hon sex år och mottogs med uppmärksamhet och omtänksamhet på skolan, men tårarna vällde ändå upp ur ögonen när hon skulle säga hej då till mig. Allt är nytt och ingen från hennes avdelning på dagis började på hennes skola. Det kommer inte dröja länge innan hon har ett par kompisar där - det är jag säker på, men det kniper i mammahjärtat ändå när jag hör från lärarna att hon varit ledsen under dagen.

I torsdags blev det kalas med alla kusiner, grandma, grandpa, auntie, mormor, morfar och morbror. Det blev Red Velvet Cake med jordgubbar (eller Purple Cake som barnen kallar det). Massor med paket fick hon och hon är så glad för vart och ett av dem.



På måndag är det dags för skolan igen, om hon mår bra - hon har fått någon flunsa med feber.
Tyvärr blir det inget barnkalas imorgon pga det men vi tar igen det nästa vecka.

Gabbe längtar till dagis nu, han har haft 8 veckors sommarlov och kompisarna har frågat efter honom på dagis.
På måndag ska jag tillbaks till jobbet också.. Jag längtar inte, men det känns ändå ok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback