Studiedag

Idag hade barnens förskolelärare studiedag och därmed var barnen lediga och jag med dem.

Vi började dagen med frukost på Mc D och det tyckte barnen var riktigt festligt. Téa valde pannkakor och juice och Gabbe valde toast, yoghurt och juice.

Mobilkameran var med och kunde dokumentera.



Sedan åkte vi till Allum en stund. Barnen såg fram emot att jaga fiskarna där (akvarium som projiceras på golvet) men den var avstängd så vi gick in i bokaffären istället - den är riktigt bra. Vi köpte med oss Bolibompadraken hos tandläkaren. Vi läste den två ggr när vi kom hem och sedan en gång till läggningen.

Jag köpte ett par "jag lär mig skriva"-böcker till Téa. Hon frågar ofta hur man skriver olika ord för själva bokstäverna kan hon. Gabbe blev jättenyfiken så han kanske lär sig av bara farten. :)

Sedan låg jag och vilade lite på soffan medan barnen hade kuddkrig i dubbelsängen. Jag sa till dem ett par gånger men sedan låtsades jag som om de faktiskt tittade på filmen de hade satt på...

Imorgon är det vanlig arbetsdag och vanlig dagisdag.

Kommentarer
Postat av: MiaS

Sötisarna!

Postat av: Micke

Vi måste äta på McDonalds ihop igen! :)

2010-01-13 @ 11:57:14
Postat av: Veronika

Åh Anna, så fina de är! Tänk vad en ledig dag mitt i veckan tillsammans med sin mamma är värdefull.



För små barn är det säkert stort.

Kram

2010-01-15 @ 07:13:34
URL: http://veronikayngwe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback