Lilla gubben min..



... det är inte lätt att vara fyra år alltid.
Han trivs inte så bra på dagis längre, tyvärr.. Personalen är superbra och det har alltid gått så lätt... ända tills det blev en förändring med åldersindelning och Gabbe blev en av de äldre kvar på sin avdelning. Han är väldigt mycket hänvisad till en kille att leka med och de går inte alltid så bra ihop. Personalen gör allt de kan för att hjälpa honom att hitta barn på de andra två avdelningarna att leka med, men det är inte helt lätt när det inte blir naturligt att de finner varandra.

Han har insett att man slipper gå till dagis om man är sjuk så igår klagade han på ont i halsen, huvudet och ont i magen. Idag hängde han över toaletten och låtsades kräkas. Jag tycker att det är allvarliga signaler, men vet inte riktigt hur jag ska tackla detta. Det är inte så lätt att byta dagis mitt i terminen och den närmaste gruppen på samma förskola är full. Det är ganska säkert att han får byta avdelning till hösten, men för en liten kille som inte trivs är ju det en evighet.

Lilla gubben min, jag vill att han ska må bra och trivas. Det svider i mammahjärtat.

Kommentarer
Postat av: AlaEmmeli

Men åååh, jag förstår verkligen att det måste svida i hjärtat. Lille godingen, så trist att han inte trivs och att de va tvungna till att omfördela och dona när det va bra... ja hösten känns ju långt borta, speciellt för en fyraåring. Jag hoppas så att det kommer att bli bättre så att han kan trivas men det är inte lätt och inte roligt att han ska behöva fejka att vara sjuk för att få vara hemma. Det är ju när man vet att ens barn trivs på dagis eller i skolan som gör att man kan slappna av och trivas på sitt arbete... ja jag tänker på er och hoppas att det blir bra till slut! Stor Kram!

Postat av: Maritha // Dilorf

Ooups! Låter inte bra det där, alls.. Jag hoppas de kan skynda på med hjälp till er. Jag vet hur det är med barn som inte vill gå iväg på morgonen.. :S



Men vilket underbart foto på Gabbe! Vilken SötLök!

Kram!!

2010-03-17 @ 01:18:11
URL: http://dilorf.frolid.eu
Postat av: ÅsaF

Nä men lilla killen...:-( Jag förstår att mammahjärtat blöder. Men va skönt att personalen är engagerad. Jag hoppas verkligen de hittar en lösning på det snart snart snart! Det är ju ett tag kvar i verksamheten ja... Tänker på er! Kramkram

2010-03-17 @ 08:41:20
URL: http://asaf.blogg.se/
Postat av: LottaM

Åh lilla gubben vad jag lider med honom och er. Finns inget värre än att se att ens barn inte trivs på dagis eller i skolan. Håller tummarna för att det löser sig snart.



Jag är inne på andra veckan med flunsa och feber och känner mig allmänt golvad men idag känner jag att det har vänt.



Ha en skön helg,



Kram Lotta

2010-03-18 @ 10:06:03
URL: http://lottamaun.blogspot.com
Postat av: Mathilde

Åh lilla plutt! Förstår att det måste vara jobbigt. Jag hade exakt samma sak när jag började ettan. Trivdes verkligen inte och det var mycket gråt och förtvivlan varje morgon innan skolan. Har förstått senare på mamma att hon verkligen tyckte det var jobbigt, såklart, men jag förstod inte riktigt det då. Jag fick byta sen, hoppa upp en klass till tvåan där jag hade de flesta av mina kompisar.

Men svårt veta hur man ska göra. Kanske är bättre att "stå ut" ett tag om det blir bättre. Hoppas det löser sig!!

Stor kram till dig!

2010-03-18 @ 19:01:24
URL: http://vardagochtrams.blogspot.com
Postat av: KatarinaR

Åh fy vad jobbigt!

Finns inget värre än när barnen har det jobbigt och inte mår bra.

Håller tummarna för att det ordnar sig till det bästa,så snart som möjligt!

2010-03-19 @ 21:55:04
URL: http://katarinaspyssel.blogg.se/
Postat av: Tin

Men ååååå! Hoppas verkligen att det blir bättre!

Det är så hemskt när de inte trivs så bra.

Vi har ett jätte bra dagis men vår yngsta har alltid velat vara hemma och dagis dagarna är inte populära.När jag berättar att han är ledig jublar han. En riktig hemma kille.

Han är en riktig sötis din kille!!!!

Kram Tin

2010-03-22 @ 16:45:14
URL: http://tinsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback