Påsken 2011

Mamma och pappa kom till oss på långfredagen och det var såklart ett kärt återseende. Jag önskade att de ville bo i Göteborg så att man kunde ha den där vardagliga kontakten, men jag kan ju inte begära att de ska vilja bo här bara för att jag vill det. De har ju sitt kontaktnät och sina rötter i Karlstad.



Jag laddade upp bilder på facebook, men jag gillar egentligen bättre att ha det på bloggen, skriva lite mer helt enkelt.

Påsken var fantastisk, pappa fixade maten hela helgen förutom att Nicko grillade köttet. Riktigt smaskens med grillad karrékotlett, champinjonsås, helstekt mandelpotatis med örter och flingsalt, gott rött vin och lite korv med bröd till ungarna.. Gabbe gillar potatis och Téa kött, men det är bra att stötta upp med lite korv. :)
Pappa är verkligen en mästare i köket och vi blev så bortskämda. Senare på kvällen gick vi över till lillebror som hade grillfest och gick inte hem förrän vi började frysa.

På dagen var så varmt och skönt så när ungarna gick påskkärring/gubbe så stekte det riktigt i solen. Vi tog en kort promenad runt grannskapet och barnen fick dela ut påskbrev.



Mormor fick lov att klippa Gabbe innan promenaden för han sa till mormor att hatten inte gick på för alla lockarna. Det syns inte på bilden hur tjockt hår han har, men jag hade tvättat håret på morgonen på honom och de krullade sig fint. Annar blir håret mest bara stort och oregerligt.
Har ingen efter-bild, men före-bilden blev denna:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback