En spontan utflykt sista april

Jag kan inte fatta att det är maj redan imorgon, men jag njuter verkligen av våren. I två hela dygn har jag legat med migrän och efter en sån pärs så brukar jag känna mig både bakis och rörig i magen efter all medicin. Efter frukosten så funderade jag på om jag inte skulle orka en tur till Botaniska ändå, mest bara för att njuta av alla blommor och lugnet i den vackra parken och ladda batterierna igen. Sagt och gjort så åkte vi dit, det fanns ingen parkering att få och det var lämmeltåg av människor på väg dit, antagligen för picknick i det gröna innan cortègen eller andra festligheter.

Vi beslutade oss för att åka till Gunnebo istället, men kom inte så långt för i Kvarnbyn gjorde man reklam för en cirkusutställning på Mölndals stadsmuseum som vi blev lockade av. Fantastisk utställning där barn får känna, testa, leka osv. Gabbe var ett litet lejon i manegen och Téa en lindansös:





Dålig kvalité på bilderna? JAA! GRRRRRRRR Så blir det när man har med sig häftiga kameran men glömt minneskortet i datorn! Tur att man har kamera i mobilen iaf.


En utställning om skolan hade de också och magister Björklund sitter i katedern och hälsar på skelettet "Karlsson".







Sedan tog vi baguettelunch i hembygdsparken. Hur mysigt som helst!






Nästa gång får jag inte glömma minneskortet - det är så fantastisk miljö i Kvarnbyn att fota, men livet ska ju inte bara fångas på bild utan levas så jag njöt av en mysig eftermiddag iaf.

Kommentarer
Postat av: MiaS

Tycker du fick fina bilder ändå! Tror det var någon gratiskonsert i Botaniska, Bruce mumlade något om det idag. Får nog ta mina sötnosar till Mölndal, såg skoj ut!

kram

Postat av: Nina

Vilken mysig utflykt och härliga bilder! Hoppas att du mår bättre! Kramar, Nina

2011-05-01 @ 19:26:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback