Ett mönstrat papper - två kort

Fick ett ljuvligt ark Inkido Spring Time no 3 som jag kände direkt för att göra ett kort av. När jag var klar så räckte det gott och väl till ett kort till.

På detta första kort så valde jag att stämpla "A birthday wish" direkt på bilden. Jag tycker blommor är jättefint och har massor av blommor i mina gömmor men använder det sällan på layouter så då är det härligt att gå loss ordentligt på kort.

Enfärgat papper: BZ Classic kraft
Mönstrat papper: Inkido Spring Time no 3
Dekorationer:  YD FLower Collection - Ocean Waves, ST Blingblommor - vintage, Inkido Ros Mellan - ljusrosa, Pion Design Bilder från förr - Valentine.
Övrigt: Chalkat med Distress Stain - Walnut stains, Martha Stewart stans - Monarch Butterfly Large, stämpel privat.

Det andra kortet blev mer avskalat och enkelt, men där de fina pappren syns desto mer. Den gröna knappen mitt i blomman tyckte jag bröt av fint mot det rosa och gjorde att det rosa kändes mer rosa - tänk vad en sån liten detalj kan göra mycket.

Enfärgat papper: BZ Classic kraft
Mönstrat papper: Inkido Spring Time no 3
Dekorationer:  YD FLower Collection - Ocean Waves, Twine Brown, Rosa band med röda hjärtan, pappersspets, knapp.
Övrigt: stämpel privat.

 


Kommentarer
Postat av: k

2012-02-26 @ 19:38:46
Postat av: Karolina/karehed

Vilka fina kort! Gillar speciellt det enkla kortet, så härligt! :-)

Postat av: Sofia/Jozie

Suuuperfina kort!!! Älskar ju redan dina LO's, men du är verkligen en grym kortmakare också! Kram

2012-02-27 @ 18:44:22
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Märtis

Vilka härliga kort! Gillar båda men det översta är min favvorit. Så romantiskt :)



/Märtis

2012-02-28 @ 15:38:30
URL: http://www.ruusresidenset.se
Postat av: Busan

Vilka romantiska kort du har gjort med ditt nya papper! Det understa gillar jag extra mycket! ♥ Men det översta är riktigt snyggt med alla blommorna och den vackra bilden också! ♥

Men visst är det i perioder så att man glömmer bort att använda tex blommor... eller band... det händer här med och det roliga är när man kommer på sig och börjar använda det igen för då är det så nytt och roligt ju. :D

Hoppas du får en mysig pysselstund snart igen och att du har det så bra du bara kan i helgen!

Massor med kramar

Åsa

2012-03-09 @ 14:53:16
URL: http://busanspysselblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback