Liten utflykt till Partilles borg

Det tar inte mer än fem minuter med bilen till Partille, men barnen ville verkligen upp till borgen där. Borgen är bara halv, en front, en kuliss som byggdes till uppförarens fru som längtade hem till Tyskland och fick något fint att titta på och gå till för att titta ut över utsikten (som alldeles säkert var mycket vackrare då).
Mer finns att läsa
HÄR.



Utsikt ner mot Partille Herrgård. Förr hade den en vacker trädgård, men nu susar E20 glatt förbi.


Ungarna var nöjda
 
 
Själv blickade jag ut över Partille och mitt gamla jobb, de 12 höghusen som ligger i en fin rad och inrymmer 800 lägenheter. Oluff Nilssons väg, kanske inte den finaste adressen i Partille, men jag älskade mitt jobb och att jobba där - det finns alla slags människor där, unga, gamla, barnfamiljer, sjuka, friska, svenskar, utlänningar, vresiga tonåringar, gamla sjöbusar, journalister och mäklare. Det är så intressant med människor och jovisst ett par original som kanske var mer intressanta än mysiga, men ni ska veta att bland alla de där lägenheterna så finns det så många fantastiskt go'a och trevliga människor som jag lärt känna under mina nio år där. Tilläggas bör att jag också hade hand om ca 400 lägenheter till i Kållered, Kungsbacka och Gråbo, men det var i Partille jag började min bana som uthyrare och de här höghusen kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta.



 
Det är snart ett år sedan jag slutade mitt gamla jobb. Även om jag under en tid hade velat göra något annat och börjat söka efter nya jobb så blev en uppsägning ändå som en kalldusch, att inte få välja själv att gå. Jag har kommit över det nu - inte minst med hjälp av att ha fått ett nytt fantastiskt jobb med underbara kollegor, många skratt och härliga dagar både på kontoret och ute i fastigheterna.



Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag tror nog att det är alltför sällan man semestrar i sin egen hemstad. Det är så lätt att gå dit att man aldrig gör det! Kul att barnen trivdes.

Skönt oxå att höra att DU trivs. Jag vet ju hur ledsen du blev när du blev uppsagd. Stor KRAM på dig!

Postat av: Leo

Häftig kuliss! :)

2012-07-25 @ 05:45:30
URL: http://leoscookie.hotmail.com
Postat av: Annette

Läckert! Jag håller med Maritha, man skulle semestra oftare i sin egen hemstad. Det kanske skulle bli mitt nya mål, att göra utflykter inom de närmaste kommunerna och se det som finns här... Hmm...

2012-08-23 @ 14:01:31
URL: http://justnujusthar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback