Inga dagisbarn mer..

 
Gabbe har slutat på dagis och har ett långt sommarlov innan skolan börjar. Hela sista året på dagis har varit pest och pina för honom för alla hans kompisar var -05:or och slutade förra året. Han har skolat ut sig själv och var inte ett dugg ledsen över att sluta. Jag däremot får revidera min uppfattning - jag har inte längre småbarn, nu är de skolbarn, stora barn. Att säga hej då till personalen på förskolan var känslosam - de har varit med i både med- och motgångar och alltid brytt sig om barnen men också om föräldrarna. Helt fantastiska är de. 

En era är slut och en ny tar vid. 

 

Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag vet PRECIS hur det där är.. Det tog Christian ett år att acceptera att hans kompisar slutade alla på samma gång..

Bianca har varit ledig nu, men ska tillbaka till dagis på måndag för två veckors vistelse, sen slutar hon åxå för gott..

I höst byter mina barn skola helt. Det blir friskola med max 18 barn i varje klass och ett "från jord till bord" tänk.. Toppen!

Svar: Ja, det är synd att det blivit så för våra grabbar, men nu känns det så skönt så skönt. Åh, ska Bianca också börja skolan till hösten!! Vad kul! Då har du inte heller några småbarn längre. Hoppas de kommer trivas på sin nya skola. Mindre klasser är helt klart en fördel.
Morfen

Postat av: Leo

Ibland skulle man villja bromsa upp livet. Bara för ett ögonblick.

2012-06-27 @ 05:58:04
URL: http://leoscookie.hotmail.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback