Niceville

Niceville

Lyssnade klart på Niceville idag. En fantastisk roman där man får krypa under skinnet på karaktärerna. Den är skriven i jag-form ur tre kvinnors perspektiv, en vit och två svarta.

Man dras snabbt och lätt in i handlingen om två svarta hembiträdens vardag och om en vit tjejs skrivklåda vars öden flätas samman och resultatet blir en häpnadsväckande bok som du just håller på att läsa.. Det är en annorlunda berättarteknik och den är underbar. Intressant skildrat under 60-talets mississippi, mitt i smeten av rasmotsättningar och segregation.

Nu längtar jag efter att se filmen!

Kommentarer
Postat av: Annette

Jag väntar på att få hem filmen, har velat se den sedan den kom på bio. Boken hade jag helt missat innan filmen kom, men nu står den högst på min att-läsa-lista. Tack för recensionen, så kul att höra vad du tyckte!

Postat av: Leo

Jag ser bara filmen, men avundas er som läser böcker.

2012-05-13 @ 06:25:07
URL: http://leoscookie.wordpress.com
Postat av: Sofia Sörensen

Ha en grym söndag! :)

2012-05-13 @ 08:45:05
URL: http://sso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback