Vampyrer

När Téa kom ikväll och bad om att få lägga sig tidigare bara för att få höra mer ur boken vi läser, då tycker jag att det är helt underbart, för trots teknikens tidevarv så får böckerna stor plats i barnens liv. Varje vardagskväll läser vi antingen kapitelböcker eller sagor av olika slag.

Gabbe var på skolbiblioteket för allra första gången i veckan och kom hem med en bok om vampyrer. Den var underhållande och lite kuslig. Jag läste den med inlevelse, som om det var en spökhistoria.. och efter en stund så satt ungarna med stora ögon tätt intill mig och så sa Téa "mamma kan du inte läsa som vanligt nu, det är för läskigt!". 

Kan rekommendera den till alla lässugna barn i 6-8-årsåldern:

 
 

Kommentarer
Postat av: MiaS

Låter som en spännande bok. Kanske får ta en tur till bibblan på lördag med barnen.
Här läses deckare på löpande band. Men jag kan också rekomendera Håkan Bråkans busbok, det kan vara svårt att hålla sig för skratt själv när man läser den :)
kram

2012-09-13 @ 21:54:56
Postat av: Anonym

Tack för lästipset.

Ibland läser jag om samma saga för Lillen med olika dialekter eller med min låtsas-danska. Sagan blir som ny.

Postat av: Annette

Tack för tipset! Mina tjejer skulle nog också gilla den :) Trevlig helg!!

2012-09-14 @ 09:24:55
URL: http://justnujusthar.wordpress.com
Postat av: Karolina/karehed

Visst är det underbart med kvällens lässtund. Simon älskar Kråkeböckerna men nu börjar jag tröttna på dem. Denna med vampyrer kanske kan locka honom. Tack för tipset! :-)
Kram Karolina

2012-09-14 @ 09:48:03
URL: http://karolinasscrapblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback